20 Kasım 2009 Cuma
Talas Avşar, AZERBAYCAN BİZİM ÜST KİMLİĞİMİZDİR
Azerbaycan Milli Hereketi Azerbaycanın ve Azerbaycan milletinin qurtuluşunu amaclayan bir hereketdir. Onun içinde söylem ve eylemlerinin başında Azerbaycançılık mefkuresi oturtmuştur. Ve çox doğal olarak Fars kimliğinin qarşısında öz kimliğini yeni Azebaycan- Türk kimliğini öne çıkarmıştır. İranın Fars kimliğini üst ve üstün kimlik olaraq yayma politikası bir kimlik çatışması ve piskoloji saqvaşı tetiklemiştir. Bu pisikolojik savaşta İranın ( Fars ) uyguladığı asimile siyaseti sonucunda aşağılık kompeleksine yakalanan insanlarımızı, öz güven eksiklikliğinden qurtamaq ve ruh yuksekliği aşılamak amacile milli hereket Türkçülük mefkuresini de bu hereketin ilkesi haline getirmiştir. Bu da birilerini yalnış düşüncelere itmiş ve bu konunu bir koz olarak Hereketin eleyhine kullanmalarına neden olmuştur. Bele ki Türk kimliğini ön pılana çekerek, Azerbaycançılığa saldırı melzemesi haline getirmişlerdir. Azerbaycanın bütün tarixi, medeni,Toplumsal, siyasi ve huquqi varlığını inkar ederek, onu coğrafi bir ad seviyesine endirgemeye çabalamaktadırlar. Azerbaycan coğrafi bir anlam değil, tam tersine bizim kimliğimizin özüdür. Kimliğimizi özünde barındıran ve onunla özdeşleşen bir olgudur. Kimlik durğun değişmez bir mensubiyet şuuru değildir. Türk kimliği de zamanla tarixi, coğrafi ve diğer kültürlerle alış veriş neticesinde değişmiştir ve Türklerin yaşadığı bölgelerin özelliklerini alarak yeni kimliklerin oluşmasına zemin yaratmıştır. islamiyeti qebul etmeden ve etdikden sonar türk kimliğinin uğradıgı değişiklikleri kim inkar edebilerki?. 11 inci esirde yaşayan bir türk ile 21 inci esirde yaşayan bir türk aynı kimliği taşıması mumkun mi? Bu yüzden kimlikler toplumların ihtiyacları dogrultusunda gelişerek yeni kimliklerin oluşumuna zemin yaradırlar. Yeni kimliklerin ortaya çıkışı eski kimliği nefy etmek anlamına gelmez belke o kökün üzerinde gelişin ama farklı özellikleri olan yeni bir hadisedir. Orxun- Yenisey abideleri hamımizindir. Divan lüğate Türk hamımızındır. Hiç bir Türk devleti ve topluluğu onu kendine mal edemez, Amma Azerbaycan Musiqisi ve Azerbaycan Türkcesi ve Azerbaycan yaşam terzi ve Azerbaycan devleti bize aiddir ve bizi diğer Türk ölkelerinden ayıran ve bize özel olan değerlerimizdir. Bu tarixi bir gerçektir ve kimse bunu inkar edemez. Bu baxımdan Azerbaycan bizim üst kimliğimizi ve Türklük ise, bizim alt kimliğimizi oluşturmaktadır. Bu Türkiye daxil Türk cümhuriyyetleri adlanırdığımız(Özbek,Qaza…..) ölkeler için de geçerlidir. Türklük İranda genel bir anlam taşımaktadır ve bu güne qeder hiç bir zaman siyasi bir hereket oluşturamamıştır. İran çıkarlarına yarıyan ve komşu ülke Türkiye terefinden de desteklenen İran Türklüğü, Azerbaycan Türklüğüne ve Azerbaycan milli çıkarlarına zit bir anlayıştır. Bu tezi savunanlar Türk kimliğini ve Azerbaycan dışında yaşayan Türkleri behane ederek Azerbacanı, İran sınırları içinde heps etmeye çalışırlar. “Azerbaycançılıq İrandaki Türkleri böler ifadesi” çok yalnış ve xetalı bir ifadedir. İranda Türkler ne zaman bir bütün idiler ki?, indi Azerbaycançılıq onları bölsün. Eğer bugün İranda yaşayan Azerbaycan dışındakı Türkler arasında bir kıpırdanma varsa oda, yene Azerbaycan Milli Hereketinin sayesinde olmuştur. Biz İranda, Azerbaycan dışındakı Türklerin mucadilelerini destekleyirik ve yanındayıq ama, onların herketinin içinde değlik. Onlar öz geleceklerini istedikleri kimi şekillendimelidirler ve Azerbaycan her zaman onlara dayaq olmaya devam edecektir. Azerbaycanıların Türk kimliğine sarılmaları ve simgelerini kullanmaları Azerbaycanı veten olaraq alqılamalarına ve veten bilincini menimsemelerine engel olmamalıdır. Biz veten peşindeyik ve bu bizim mucadilenin ana ilkesi ve amacıdır. Bizim Güney Azerbaycanda kimlik sorunumuz yoxdur. Bugun Azerbaycanda küçük bir uşaqdan bele sorsanız Türk olduğunu söyleyebilecek durumdadır. Güney Azerbaycanda kimse öz kimliğini unutmamış,yalniz birilerinin qorumasında israrcı olduğu İran kimliğinin altında qalaraq ezilmiş ve işlevselliğini itirmiştir. İşte Azerbaycan Milli Hereketi bu kimliğe Azerbaycan sınırları içerisinde ve dışında yeniden etkinlik kazandırmaktadır. Azerbaycan bizim vetenimizdir ve bu baxımdan da bizim siyasi kimliğimizi oluşturmaktadır ve yalnız bu vetenin sınırları içinde kimliğimiz anlam taşımaktadır. Devlet olmazsa milli kimlik belki de yıpranarak sürebilir. Ancak özündeki canlılığını kaybetmesi ve yabancılaşmasi kaçınılmazdır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder